جزییات مصاحبه اصغر فرهادی با روزنامه اسرائیلی

سه شنبه 2 مهر 1398
21:16
photos

نتیجه تصویری برای عکس اصغر فرهادی


روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» این هفته مصاحبه ای را منتشر کرد که می گوید از «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی و برنده دو جایزه اسکار گرفته است. در این مصاحبه که به نوشته هاآرتص در حاشیه جشنواره کن در ماه می سال گذشته میلادی انجام گرفته، خبرنگار که به صراحت عنوان کرده اسرائیلی است، علاوه بر مسائل مربوط به فیلم های آقای فرهادی، از وی در مورد مسائل سیاسی هم سوال کرده است.اصغر فرهادی

این کارگردان ایرانی در پاسخ به این سوال که «چطور باید مشکل میان اسرائیل و ایران را حل کرد»، گفته است:«سیاستمداران نمی خواهند مسئله را حل کنند، چون [در آن صورت] چیزهای زیادی را از دست می دهند. تنها امید من، به مردم است، نه سیاستمداران.»

او در جواب خبرنگار اسرائیلی که گفت امید چندانی به مردم ندارد، گفت:«چون آن ها [مردم]، تحت تأثیر رسانه ها و سیاستمداران هستند. سیاستمداران هراس می اندازند تا برای مشروعیت خود زمینه ایجاد کنند و متأسفانه تا الان هم موفق بوده اند.»
نهایتا آقای فرهادی در پاسخ به این سوال که مثلا منظورش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، گفت:«ما هم خودمان [محمود] احمدی نژاد (رئیس جمهور سابق ایران) را داشتیم.»


بیوگرافی اصغر فرهادی

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۵۱ در خمینی‌شهر، اصفهان) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم ایرانی است. وی یکی از موفق‌ترین کارگردانان ایرانی در سطح بین‌المللی است. در سال ۲۰۱۲ فیلم جدایی نادر از سیمین وی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و همزمان نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (اورژینال) برای این فیلم شد.


وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶، جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن، را برای نگارش فیلم‌نامه فیلم فروشنده دریافت کرد. همچنین در اسکار ۲۰۱۷ فیلم فروشنده به نویسندگی و کارگردانی وی توانست جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را کسب کند.


پیشتر وی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده است.خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر دستاوردهای اوست. وی اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته است این جایزه را به خود اختصاص دهد.


لژیون دونور نشان افسر، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه نیز در ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ در پاریس به فرهادی اهدا شد. این نشان به‌دلیل «خلاقیت‌های هنری و تأثیر اصغر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان» به این فیلمساز ایرانی تعلق گرفت.[۶]وی همچنین جایزه سزار، جایزه مستقل اسپریت و جوایز بودیل را به دست آورده است. در یک نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تأثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد؛ و در نهایت به عنوان یکی از ۱۰۰ چهرهٔ تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.فرهادی در سال ۲۰۱۲ در لیست ۱۰۰ متفکر جهان فارین پالیسی قرار گرفت.



منبع: پورتال رنگی


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اینجا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]